reklama

Texty čínskych moderných piesní (Hudobné čriepky 2.)

Veľmi rada píšem o pesničkách, ale nie preto, že by som sa v nich nejako extra vyznala, skôr len preto, že sa v nich dá nájsť oveľa viac ako len hudba a text. Silnejšie som si to uvedomila až tu v Číne, kde sledovanie najnovších hudobných videí a filmov je nielenže hravo dostupný a pohodlný spôsob, ako si odštipnúť trošku z miestnej modernej kultúry, ale hlavne sa mi zdá, že neskutočne veľa hovorí o živote, cítení a možno aj myslení Číňanov. Naozaj, niektoré videá sú tak nádherne spracované, že mi vždy bolo ľúto, že na Slovensku o nich skoro nič nevieme. Samozrejme, pravdepodobne najväčšou bariérou v tejto oblasti je reč, ktorá je stále pre drvivú väčšinu z nás veľkou neznámou, ale to, čo by som Vám dnes chcela ponúknuť do pozornosti by trošku mohlo do tohto nedobytného múru ťuknúť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 

Tentokrát je na vine ďalšia pieseň, ktorá ma vyslovene očarila a pritom jej interpretom ani nie je žiadny môj vysnívaný idol!!! Spieva ju ženská singapurská hviezda so zvonivým hlasom pôsobiaca na Taiwane a sem-tam žiariaca aj tu v Pekingu – STEFANIE - Sun (Yan Zi).

Povedala by som, že je dynamicko-poetická (tá pesnička, nie speváčka, no možno aj - aj) a je nahrávaná priamo pod egyptskými pyramídami.

 

Tu http://youtube.com/watch?v=60R38a0ofDI má názov „Against the light“ a je z jej najnovšieho rovnomenného albumu, ale už som sa stretla aj s prekladom „Reversed light“, a teraz neviem, ktorý preklad je výstižnejší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


 

Nielenže sa mi dobre počúva, ale aj slová má pekné a to si teraz zdanlivo protirečím, keď neviem dobre preložiť ani jej názov, ale práve o to ide. Tak veľmi som chcela vedieť, o čom sa v tej piesni spieva, že som jej slová musela nájsť a to by možno mohlo potešiť všetkých, ktorí sa trápia s čínštinou a potrebovali by malé oživenie, pomôcku a dobrú motiváciu, takže nebojte sa, nenechávam si to pre seba.


Pozrite si túto stránku :

http://www.learn-chinese-through-music.com/stefanie-sun-ni-guang.html


Mala by som sa na ňu vlastne hnevať, lebo mi trošku vyfúkla vietor z plachiet a všetko, o čom by som rada písala (a čoho by ste sa tak ľahko nedočkali, lebo teraz nemám čas), si tu každý, kto má záujem, nájde sám. A ako prastará múdrosť hovorí: „z núdze cnosť“, to platí asi aj teraz: takto Vám bez námahy posielam pekný prierez aktuálnou populárnou hudobnou scénou Číny, najnovšie hity, texty v čínskych znakoch aj ich preklady do angličtiny a to všetko na spomenutej adrese, čo by v kombinácii s youtube mohlo byť asi aj kompletné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


A ešte niečo:

Jana Podstavková

Jana Podstavková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som pozorovateľ a rada sa podelím s mojimi zážitkami s ostatnými. Zoznam autorových rubrík:  ČínaÁziaAfrikaMyšlienkySúkromnéNezaradenéMoje druhé ja

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu